Kraftringen gör sommarkampanj för Skåne Stadsmission
Hemlösheten ökar i hela landet, och Malmö är särskilt utsatt. Enligt Malmö Stads hemlöshetsräkning lever 3 300 personer i hemlöshet i Malmö, varav 1 347 är barn. Det motsvarar 52 skolklasser. Vi ser att stödet från privata aktörer och företag har en stor plats att spela i arbetet mot hemlöshet och utsatthet, kanske till och med större än någonsin.
Ett av våra partnerföretag är Kraftringen. I samband med att det Lundabaserade energiföretaget lanserade en ny hemsida i vintras samlade de tillsammans med sina kunder in 1 540 mellanmål till oss.
”Ett fantastiskt fint resultat som vi gärna vill upprepa. Sommaren är här och många utflykter står inför dörren. Genom ett antal olika aktiviteter kommer vi därför att samla in ytterligare mellanmål till Stadsmissionens arbete. Tillsammans har vi kraften att förändra!” skriver Kraftringen på sin hemsida.
Sommaren är en extra utsatt tid för många barn. Det kan vara en härlig tid, med sol, bad och glass. Men det kan också vara en tid av oro. En klump i magen hos barn och föräldrar. Kraftringen har därför tagit initiativ till en ny kampanj där de uppmanar sina kunder och samarbetspartners att bidra till Skåne Stadsmission som har aktiviteter för barnfamiljer och unga under sommaren. Vid varje nytt elavtal skänker de 1 mellanmål till våra verksamheter. Tillsammans har vi som sagt kraften att förändra!
Vill du och ditt företag också bidra?
Genom att samarbeta med Skåne Stadsmission är ni med och hjälper till med akuta insatser som mat, kläder och tak över huvudet men ni är också med och bidrar till långsiktig förändring. Som företagsgivare stärker ni inte bara ert varumärke mot era kunder, samarbetspartners och medarbetare. Ni blir dessutom en förebild för andra företag i Skåne som gör att vi på sikt kan vi hjälpa fler människor som lever i utsatthet. Ni tar socialt ansvar och bidrar till en hållbar utveckling. Varje partnerskap är unikt, hör av er till oss så hittar vi en bra samarbetsform för just oss.